Perfil de emprendedor, requisito indispensable para la formación de agentes de cambio.

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29105/vtga3.3-1000

Keywords:

Dificultades, Emprendedor, Empresa, Estudiantes, Perfil

Abstract

In the face of current labor demands, it is required that young professionals begin to value alternative ways of exercising in the work environment; The present demands start the construction of companies and with another variant: starting from scratch and with all the difficulties that this situation generates. The method followed in the present work, part of a documentary review and its comparison with the results of field research, includes as a universe of study the total number of students enrolled in the University Center of the Ciénega during the year 2016. Among the The most outstanding results are the information that corresponds to students enrolled in careers related to the administrative economic sciences and who show strengths in the consideration of their entrepreneurial profile; The students of the Degree in Accounting excelled like those of greater strength in this sense.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Albornoz, M. J. & Almeida, G. (2012). Caracterización del perfil emprendedor del estudiante de las facultades de administración y afines, adscritas al Capítulo Oriente de la Asociación Colombiana de Facultades de Administración (Ascolfa) y a la Red de Investigadores (Riaco), fase I. Gestión & Desarrollo, 9 (1), 37-49. Disponible en: http://www.usbcali.edu.co/sites/default/files/003_ascolfariaco.pdf. Consultado el 03 de mayo del 2017.

Allen, K. & Meyer, E. (2012). Empresarismo, construye tu negocio. (pp. 24-29). México: Mc Graw Hill.

Amaru, A. C. (2008). Administración para emprendedores. (pp. 4-5). México: PEARSON.

Durán, F. (2008). Educando para que monte su empresa y no fracase en el intento. (pp. 17-18). México: Grupo latino.

Guerrero, M., Urbano, D., Ramos, A., Navarro, J., Neira, I. & Fernández A. (2016). Perfil emprendedor del estudiante universitario, Observatorio de emprendimiento universitario Informe 2015-2016. (p. 30, pp. 32-33) CRUE Universidades Españolas. Disponible en: http://www.crue.org/Documentos%20compartidos/Publicaciones/Observatorio%20de%20Emprendimiento%20Univers itario/20161201_Observatorio%20de%20Emprendimiento%20Universitario_informe_web.pdf. Consultado el 05 de mayo del 2017.

Palacios, L. C. (2012). Estrategias de creación empresarial. (pp. 1-2). Colombia: Ecoe ediciones.

Prahalad, C. K. & Krishnan, M. S. (2009). La nueva era de la innovación. México: Mc Graw Hill.

Silva, J. (2008). Emprendedor. (p. 27). México: Alfaomega.

Tundidor, A. (2016). Cómo innovar en las pymes. México: Alfaomega.

Published

2019-06-28

How to Cite

Castro-Sánchez, M., & Galán-Briseño, L. M. (2019). Perfil de emprendedor, requisito indispensable para la formación de agentes de cambio . Vinculategica Efan, 3(3), 218–225. https://doi.org/10.29105/vtga3.3-1000