Implementación de la metodología del plan de negocios en la mipyme “ Steel gym”

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29105/vtga3.3-1002

Keywords:

Factibilidad, Mipyme, Misión, Plan de negocios, Visión

Abstract

Through the market study of msmes an explanatory model was formulated describing the services offered, the mission and the vision of the business, a methodology was implemented in the business plan model that aims to define the reason to be the mipyme and where it wants to reach, define the objectives and values that the founder has; to achieve this we used a strategy of marketing operations mix, through direct marketing where is the way to get the services through the medium of the official pages of the business, according to the flow diagram describe the automation of processes of the company, these processes cover the life cycle of each operation from the moment the customer arrives, is discharged in the business, until it is discharged, passing through all the intermediary services.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Chiatchoua, C., y Castañeda-González, Y. (2015). Influencia de las MIPyMES en la generación de empleos en la región XI

Texcoco, Estado de México (2000-2010). Quivera, 17(2), 55-71.

Guerrero, V. S. (2006). Modelo explicativo de una empresa familiar que relaciona valores del fundador, cultura organizacional y orientación al mercado. Pensamiento & Gestión, (20).

Talancón, H. P. (2006). La matriz FODA: una alternativa para realizar diagnósticos y determinar estrategias de intervención en las organizaciones productivas y sociales. Contribuciones a la Economía, 2.

Terragno, D., & Leucona, M. L. (1999). Cómo armar un plan de negocios. Mercado.

Valencia, W. A., y Pinto, E. P. (2014). Los planes de negocios y los proyectos de inversión: similitudes y diferencias. Industrial Data, 16(1), 080-084 DOI: https://doi.org/10.15381/idata.v16i1.6421

Vargas Urzola, A. (2002). Modelo para la elaboración de un plan de negocios para las empresas pequeñas y medianas. Estudios Gerenciales, 18(82), 93-108.

Villarán, K. W. (2009). Plan de negocios. Herramientas para evaluar la viabilidad de un negocio, USAID Perú y Ministerio de la Producción, Perú.

Published

2019-06-28

How to Cite

Aguilar Ramírez, J. (2019). Implementación de la metodología del plan de negocios en la mipyme “ Steel gym” . Vinculategica Efan, 3(3), 232–237. https://doi.org/10.29105/vtga3.3-1002