Factores que influyen en el índice de titulación desde la percepción de los estudiantes
DOI:
https://doi.org/10.29105/vtga3.3-1094Keywords:
Desinterest, unknowledge, titling rate, requirements.Abstract
This paper analyzes the facts that influence in the titling rate, from the students perception of the Administration degree, in this research a lot of variables are described such as: degree requirements, social service, EXCI, interest, value of getting the degree, economy fact/price and family pride; by the quantitative method surveys were applied to the students with the purpose to know the reasons that affects the grade, in this investigation strategies and recommendations are determined to help increase this indicator and accomplish the objective of assisting in the fulfillment of graduating students where their career is demonstrated through a professional title.
Downloads
References
Asociación Nacional de Universidades e Instituciones de Educación Superior (2003). Recolectado en: http://resu.anuies.mx/archives/revistas/Revista156_S1A2ES.pdf.
Brunner, J. J. (2005). Educación en Chile: el peso http://www.archivochile.com/edu/ana_opimes/ana_opiMES0002.pdf. de las desigualdades. Recolectado e n:
Burgos, B. y López K. (2010). La situación del mercado laboral de profesionistas. Revista de la Educación Superior. Vol. XXXIX (4), No. 156, pp. 19-33. ISSN: 0185-2760.
Consejo para la Acreditación de la Educación Superior (2012). Marco general para los procesos de acreditación de programas académicos del nivel superior.
Elgueta, L. (2013). Tesis para optar al grado de Sociólogo. La valoración de la educación Universitaria por parte de los egresados de la carrera de ingeniería comercial de la Universidad de Chile y de la Universidad de Las Américas. Universidad de Chile: Facultad de Ciencias Social.
FACPYA UANL (s/f). Servicios Titulación Nueva Modalidad. Facultad de Contaduría Pública y Administración en FACPYA UANL. Recolectado en: http://facpya.uanl.mx/servicios/titulacion-2/nueva-modalidad/.
Hernández, L, (2015). Sólo 5 universitarios de cada 10 se titulan en Periódico Excélsior. Recolectado en: http://www.excelsior.com.mx/nacional/2015/01/07/1001285#view-1.
López, M., Salvo, B. y García, G. (1989). Consideraciones en Torno a la Titulación en las Instituciones de Educación Superior. Publicaciones ANUIES. Revista de la Educación Superior, 69(18).
Pérez, M. (1972) Algunos aspectos de la reestructuración académica de la enseñanza superior: cursos semestrales, salidas laterales y sistemas de titulación. Revista de la Educación Superior, 1(4), pág. 4.
Pola, Y. y Avendaño V. (2015). La eficiencia terminal en el nivel superior en México. Revista Atlante: Cuadernos de Educación y Desarrollo. Recuperado en: http://www.eumed.net/rev/atlante/10/rendimiento-escolar.html. /f) . Cos
Reglamento de Servicio Social (2014). Leyes y Reglamentos de la Universidad Autónoma de Nuevo León. Recuperado en: https://deimos.dgi.uanl.mx/uanlimg/dsspp_docs/Reglamento%20vigente%20de%20Servicio%20Social%202014.pdf
UANL (s tos d e trá mit es en Universidad Autónoma de Nuevo León. R http://www.uanl.mx/alumnos/tramites-generales/costos-tramites.html eco lec tad o en:
UANL (s/f). Esquema de pagos de la UANL en Universidad Autónoma de Nuevo León. Recolectado en: http://www.uanl.mx/alumnos/escolares/titulacion.html.
UANL (s/f). Examen de Competencia en Inglés EXCI en Universidad Autónoma de Nuevo León. Recolectado en: http://www.uanl.mx/alumnos/admisiones/examen-de-competencia-en-ingles-exci.html-8R.
UANL (s/f). Modernización del proceso de titulación en Universidad Autónoma de Nuevo León. Recuperado en: http://www.uanl.mx/sites/default/files/documentos/tramite/1758/diptico-nuevo-2016-titulacion.pdf.
UANL (s/f). Sistema Integral para la Adminsitración de los Servicios Educativos (2017). Recuperado en: http://www.uanl.mx/enlinea/siase.html.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
a). Authors keep copyright and give the journal the right of the first publication of the work under a Creative Commons attribution license. This license allows others to share the work as long as original authorship and initial publication in this journal is acknowledged.
b). Authors may make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., include it in an institutional repository or publish it in a book) as long as they clearly indicate that the work was published for the first time in this journal.