La educación disruptiva en las nuevas generaciones de estudiantes Millennials

Authors

  • Margarita Amada Ponce-González Autonomous University of Nuevo León image/svg+xml
  • Guadalupe García-Garza Autonomous University of Nuevo León image/svg+xml
  • Raúl Dávila-Garza Autonomous University of Nuevo León image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.29105/vtga3.3-1112

Keywords:

productivo / productive model, innovation, disruptive, concerning, millennials

Abstract

The technological changes, the use of social networks have given a very important turn in education and therefore to the companies. The information flows in a dynamic, fast and firsthand way, this is thanks to the technological changes that 624 the world has had. Therefore education is seen in the need to make adjustments in its academic contents for the new generations of students where it stops being a traditional model to a productive and innovative model.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alarcón-Ortiz, D y Díaz-García, A. (2013) Education versus intellectual capital, México case, ve 24 (8) 79-85. Recuperado de www.revistanegotium.org

Alarcón-Ortiz, D. (2013). Plan for performance administration in pyramidal structure organizations”. ve 26 (9) 60–69. Recuperado de: www.revistanegotium.org

Albalá, C. (2016). Ocho puntos clave del aprendizaje colaborativo. Recuperado de https://ined21.com/?s=trabajo+colaborativo

Archanco, E. (2014). Pensamiento Disruptivo: Cómo piensan los disruptores del siglo XXI: Google y Apple. Smashwords Edition. Blog: El Espectador Digital. Primera edición electrónica. Recuperado de: http://elespectadordigital.com/wp-content/uploads/2014/03/pensamiento-disruptivo.pdf

Bofarull, I. (2014). El futuro de la educación vinculado a un nuevo modelo productivo en una sociedad de cambios disruptivos. Dendra médica. Revista de humanidades 13(2):150-165

Díaz-García, A. & Alarcón, D (2015). Prospectiva del pensamiento directivo en las organizaciones del año 2040. Orbis Revista científica electrónica de ciencias humanas / scientific e-journal of human sciences / ppx200502zu1935 / issn 1856-1594 / by fundación unamuno / www.revistaorbis.org.ve / núm 30 (año 10) 60-72 desde

Falbo, A. (2014). Universidad y empresa: una relación cada vez más cercana. La Nación. Obtenido el 03 de febrero de 2016, http://www.lanacion.com.ar/1887969-universidad-y-empresa-una-relacion-cada-vez-mascercana

Fanos, J. (2014). Educación Disruptiva. Recuperado de: https://ined21.com/?s=educacion+disruptiva

Gutiérrez-Rubí, A. (2015). Generación Millenials y la nueva política. Revista Estudios de Juventud. 108(6) 161-170. ISSN: 0211-4364. Recuperado http://www.injuve.es/sites/default/files/2015/39/publicaciones/Revista_108.pdf de:

ManpowerGroup (2016). Se buscan: Jóvenes con energía y enfoque profesional. Los adultos jóvenes desempleados dirigirán el éxito de los negocios del futuro. México: ManpowerGroup.1-24. Recuperado de: https://www.manpowergroup.com.mx/uploads/estudios/jovenes_d.pdf

Marchiori, E. A., Hatum, A. (2015). Todas las personas tienen su lado creativo; hay que descubrirlo. La Nación. Obtenido el 03 de febrero de 2016, desde http://www.lanacion.com.ar/1849847-todas-las-personas-tienensu-lado-creativo-hay-que-descubrirlo

Martín, A. (2015). Horizonte 2020 ¿Esperanza o advertencia? Revista Estudios de Juventud. 108(6) 9-20. ISSN: 02114364. Recuperado de: http://www.injuve.es/sites/default/files/2015/39/publicaciones/Revista_108.pdf 634

Oppenheimer, A. (2014). Crear o morir. La esperanza de Latinoamérica y las cinco claves de la innovación. Barcelona: Debate.

Rodríguez-Barros, D. (2012). Diseño, Enseñanza y Prácticas Disruptivas. Marcos conceptuales de referencia. Facultad de Arquitectura, Urbanismo y Diseño, Universidad Nacional de Mar del Plata, Argentina. Recuperado de: http://papers.cumincad.org/data/works/att/sigradi2012_56.content.pdf

SEP. Sistema Interactivo de Consulta de Estadística Educativa. http://planeacion.sep.gob.mx/principalescifras/ (Consulta: 20 de marzo de 2015).

Williams, L. (2012). Ideas disruptivas. Financial Times Press. ISBN: 9780137025145. Recuperado de: https://www.leadersummaries.com/ver-resumen/ideas-disruptivas#

Published

2018-06-29

How to Cite

Ponce-González, M. A., García-Garza, G., & Dávila-Garza, R. (2018). La educación disruptiva en las nuevas generaciones de estudiantes Millennials . Vinculategica Efan, 3(3), 623–634. https://doi.org/10.29105/vtga3.3-1112