Factores que influyen para emprender en una sociedad altamente competitiva como la ciudad de Monterrey

Authors

  • Daniel Martínez-Valadés Autonomous University of Nuevo León image/svg+xml
  • Katia Hernández-Martínez Autonomous University of Nuevo León image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.29105/vtga5.1-1139

Keywords:

business, entrepreneurship, metropolitan area of Monterrey, professionalism.

Abstract

Currently many people are determined to start or have already started their own business, so we decided to study what factors influence the most when undertaking their own project and how they have managed to stay in the market in which they offer their goods or services, this with the purpose of knowing what trends predominate in business, services and people who decide to start. We conducted this research in the metropolitan area of Monterrey, focused on entrepreneurs aged 20 to 50 years old and the method we used was non-probabilistic by installments, applied to 48 study subjects, and the results that we show, allow us to see the most outstanding features in the entrepreneurs of the city. A highly significant association between age and marital status was presented. Some of the main indicators allow us to see a great relationship between the last degree of study and the most important factors to offer a successful service, as well as to know the main means to promote their services at present. With this we can say that having a higher degree of study, it is important to have more tools and present a better service, since the main factor that influences the user to decide on a product, is the professionalism with which he is taken care of.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Alda V. (2010). Perfil emprendedor de los estudiantes de la Facultad de Economía y Administración, de la Universidad Católica del Norte, Antofagasta, Chile. 19/03/2019, de Universidad de Deusto Recuperado de: https://dialnet.unirioja.es/servlet/tesis?codigo=119501

Alvarado, E., Ortiz, J. y D. Morales. (2018). Factores que influyen en el emprendimiento de un micronegocio familiar en México. Revista de Economía del Rosario, 21(1), 153-180 DOI: https://doi.org/10.12804/revistas.urosario.edu.co/economia/a.6816

Baltar., Brunet (2012). Estructura de oportunidades y comportamiento emprendedor: Empresarios argentinos en Cataluña, España. 19/03/2019, de Universidad Nacional de Mar del Plata. Recuperado de: 89062013000200001 http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1665

Durán, A., Arias, G. (2015). Intención emprendedora en estudiantes universitarios: integración de factores cognitivos y socio-personales. 19/03/2019, de Universidad Simón Bolívar, Venezuela. Recuperado de: https://www.redalyc.org/pdf/4978/497856275007.pdf

Espíritu, O. (2011). Análisis de la intención emprendedora en estudiantes universitarios a través de los rasgos de personalidad. 19/03/2019, de Facultad de Contabilidad y Administración de Tecomán Colima. Recuperado de: https://www.redalyc.org/html/904/90418851009/

Ferrer, C., Cabrera, S., Alegre, B., Montané, L., Sánchez, V., Alaiz, C. (2014). El perfil del emprendedor social del estudiantado de los Grados de Educación Social, Pedagogía y Trabajo Social en la Universidad de Barcelona. 19/03/2019, de Universitat de Barcelona. Institut de Ciències de l’Educació. Recuperado de: https://core.ac.uk/download/pdf/19525264.pdf

Guerrero, R., Canibe, C, Armenteros, A. (2012). Construcción de un Perfil de las Mujeres Emprendedoras en Torreón, Coahuila, México. Internacional Administración & Finanzas. Recuperado de: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2157095

Morales, G., Pineda Z. (2015). Factores del perfil del emprendedor y de la gestión del servicio que inciden en la supervivencia empresarial: casos del oriente de Antioquia (Colombia). 19/03/2019, de Sistema de Información Científica Red de Revistas Científicas de América Latina, el Caribe, España y Portugal. Recuperado de: https://www.redalyc.org/pdf/646/64639792010.pdf DOI: https://doi.org/10.14482/pege.38.7705

Núñez, A. (1996). El espíritu emprendedor y el plan de negocios de la empresa. Nuevo León, México: Universidad Autónoma de Nuevo León Facultad de Contaduría Pública y Administración división de postgrado.

Oliva, A. (2017). Factores, condiciones y contexto del emprendimiento cultural. Investigación de la Universidad de la Salle del Bajío, 10, 442-464. DOI: https://doi.org/10.21640/ns.v10i20.1081

Published

2019-06-28

How to Cite

Martínez-Valadés, D., & Hernández-Martínez, K. (2019). Factores que influyen para emprender en una sociedad altamente competitiva como la ciudad de Monterrey. Vinculatégica EFAN, 5(1), 672–684. https://doi.org/10.29105/vtga5.1-1139