Tutoriales como apoyo en el aprendizaje del estudiante en el área de administración

Authors

  • Luz Esmeralda Hernández-Martínez Autonomous University of Nuevo León image/svg+xml
  • Sandra Patricia Rodríguez-Cantú Autonomous University of Nuevo León image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.29105/vtga4.1-826

Keywords:

educación, estrategias de aprendizaje, tic's, tutoriales

Abstract

This research has as main axis to determine the impact that the use of tutorials has as support in the learning of the students of the Faculty of Public Accounting and Administration, of the Autonomous University of Nuevo Leon, in matters of Administration that are taught in the same . The present study addresses topics in reference to the types of learning strategies, information technologies and how they relate to tutorials for the achievement of meaningful learning and the objectives that mark the subject itself, all focused on personal learning environments (PLE), how one of the innovative practices in higher education in our country.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Autoridades de FACPyA-UANL (2012). Programa Analítico, Unidad de Aprendizaje: Administración de Capital de Trabajo. San Nicolás de los Garza, Universidad Autónoma de Nuevo León

Autoridades de la UANL. (2008). Modelo Educativo. San Nicolás de los Garza: Universidad Autónoma de Nuevo León.

Casquero, O. (2013) PLE: Una perspectiva tecnológica. En Castañeda, L. y Adell,

J. (Eds.). (2013). Entornos Personales de Aprendizaje: claves para el ecosistema educativo en red. Alcoy: Marfil.

Chan, M. E. (2006). Algunas ideas para el diseño de las actividades de aprendizaje. Guadalajara: INNOVA, U de G.

Clelia, A. (2008). Deconstrucción de la didáctica racionalista en el contexto de la formación docente. Hacia una didáctica constructivista. Revista Iberoamericana de Educación, 1-10. DOI: https://doi.org/10.35362/rie4532124

Díaz-Barriga A., F., & Hernández R., G. (2007). Estrategias docentes para un aprendizaje significativo, una interpretación constructivista. México: McGraw Hill.

Feo, R. (2010). Estratégicas didácticas. Tendencias pedagógicas, 226-236.

Marcelo, C. (2002). La formación inicial y permanente de los educadores. Recuperado el 13 de enero de 2013, de http://www.redes-cepalcala.org/inspector/DOCUMENTOS%20Y%20LIBROS/FORMACION/FORMACION%20INICIAL%20Y%20PERMANENTE%20DE%20LOS%20EDUCADORES.pdf

Morales, P. (1998). La relación profesor-alumno en el aula. Madrid; PPC Editorial y Distribuidora.

Monereo F., C. (2000). Estrategias de enseñanza y aprendizaje. Barcelona: Grao.

Osorio, M. (2017) Alternativas para nuevas prácticas educativas, Libro 11

Estrategias educativo-formativas México Amapsi, Editorial. ISBN: 978-607-7506- 22-5.

Perrenoud, P. (2006). Construir competencias desde la escuela. Santiago: Ediciones Noreste.

Rodenas, M (2012) La utilización de los videos tutoriales en educación. Ventajas e inconvenientes. Software gratuito en el mercado. Revista Digital Sociedad de la Información. http://www.sociedadelainformacion.com Universidad Politécnica de Madrid

Silva, E. (2005). Estrategias constructivistas en el aprendizaje significativo: su relación con la creatividad. Revista Venezolana de Ciencias Sociales

Suárez, M, y Montoya, J. (2009). Gestión de un entorno virtual de aprendizaje para el desarrollo de competencias profesionales interculturales: una experiencia de educación superior entre México y España. (Spanish). Apertura: Revista de Innovación Educativa, (11), 6-19.

Published

2018-12-21

How to Cite

Hernández-Martínez, L. E., & Rodríguez-Cantú, S. P. (2018). Tutoriales como apoyo en el aprendizaje del estudiante en el área de administración. Vinculategica Efan, 4(2), 710–715. https://doi.org/10.29105/vtga4.1-826