Factores motivacionales en la elección de un posgrado en administración
DOI:
https://doi.org/10.29105/vtga4.1-865Keywords:
Motivación, conocimiento y estudiantesAbstract
The present study forms part of the research project that was carried out within the framework of the short stay of research carried
out in a national IES. The project is of a cross-correlation type with
a quantitative approach, it was carried out with the purpose of determining the level of the factors that influence the choice of the
postgraduate in professional management of two public universities in Mexico. he population 1 belongs to students of the Masters
in Administrative Sciences of the Accounting and Administration
Faculty (FCA) of the Veracruzana University (UV) Coatzacoalcos
campus and the 2 post corresponds to the Master in Management
Administration of the Autonomous University of San Luis Potosí
of the Altiplano Regional Coordination (COARA) Matehuala campus. The decision was made to establish a population census: 26
students of the FCA and 18 of the COARA. The results show that
the motivation level is 91 % in the COARA and 86 % in the FCA
with a cronbach alpha of 0.8730. It was recommended to create a
professional Master's program of PNPC of CONACYT.
Downloads
References
Anónimo. (25 de enero de 2016). Reprueba México en posgrados. Reforma. En http://mexicanosprimero.org/index.php/educacion-en-mexico/enterate/noticias-de-hoy/276-reprueba-mexico-en-posgrados
Argüelles, M. (2002). Situación actual en el posgrado en el estado de Sonora. Sonora: Tesis para obtener el grado de Maestra en Administración. México: Universidad de Sonora.
Atilano, L. (noviembre de 2016). “Factores que inciden en la elección de un posgrado”. Tesis. Coatzacoalcos, Veracruz, México: UV.
Díaz, J. (21 de septiembre de 2015). http://www.negociosyempren dimiento.org. En http://www.negociosyemprendimiento.org/2015/09/teoria-fijacion-metas-edwin-locke.html
Gutiérrez, J. (24 de mayo de 2011). Gerencie.com. En http://www.gerencie.com/teoria-x-y-teoria-y-de-mcgregor.html
Islas, L. (9 de marzo de 2017). Estudiantes de posgrado en México: ¿Cuántos hay? El Universal UNO TV Noticias. En http://www.unionedomex.mx/articulo/2017/03/09/educacion/estudiantes-de-posgrado-en-mexico-cuantos-hay
Kreitner, & Kinicki. (1997). Comportamiendo de las Organizaciones. España: McGraw Hill.
Liderazgo y más. (13 de julio de 2010). https://liderazgoymas. wordpress.com. En https://liderazgoymas.wordpress.com/2010/07/13/teoria-del-reforzamiento-de%C2%A0skinner/
Los Recursos Humanos. (28 de septiembre de 2015). En http://www.losrecursoshumanos.com/teoria-de-la-expectativa/
Manso, J. (octubre, noviembre y diciembre de 2002). El legado de Frederick Irving Herzberg. Revista Universidad EAFIT (128), 79-86.
Olmos. (2009). Elementos a considerar en la motivación de personal en las bibliotecas. Tesina. México.
Olmos, A. N. (2009). Elementos a considerar en la motivación de personal en las bibliotecas. Tesina. México.
Robbins , S., & Coulter. (2004). Administración (8ª Edición). México: Pearson education.
Robbins, S., & Coulter, M. (2004). Administración. México, D.F.: McGrawHill.
Rojas, C., & Esquivel, L. (2005). Motivos de los estudiantes de nuevo ingreso para estudiar un posgrado en educación.
Revista Iberoamericana de Educación, 14. En https://rieoei.org/historico/deloslectores/investigacion19.html
Said-Hung, E., Cratacos , G., & Valencia Cobos, J. (2017). Factores que influyen en la elección de las carreras de pe dagogía en Colombia. Redalyc, 31-48. En http://www.redalyc.org/html/298/29849949003/ DOI: https://doi.org/10.1590/s1517-9702201701160978
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
a). Authors keep copyright and give the journal the right of the first publication of the work under a Creative Commons attribution license. This license allows others to share the work as long as original authorship and initial publication in this journal is acknowledged.
b). Authors may make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., include it in an institutional repository or publish it in a book) as long as they clearly indicate that the work was published for the first time in this journal.