Factores motivacionales en la elección de un posgrado en administración

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29105/vtga4.1-865

Keywords:

Motivación, conocimiento y estudiantes

Abstract

The present study forms part of the research project that was carried out within the framework of the short stay of research carried
out in a national IES. The project is of a cross-correlation type with
a quantitative approach, it was carried out with the purpose of determining the level of the factors that influence the choice of the
postgraduate in professional management of two public universities in Mexico. he population 1 belongs to students of the Masters
in Administrative Sciences of the Accounting and Administration
Faculty (FCA) of the Veracruzana University (UV) Coatzacoalcos
campus and the 2 post corresponds to the Master in Management
Administration of the Autonomous University of San Luis Potosí
of the Altiplano Regional Coordination (COARA) Matehuala campus. The decision was made to establish a population census: 26
students of the FCA and 18 of the COARA. The results show that
the motivation level is 91 % in the COARA and 86 % in the FCA
with a cronbach alpha of 0.8730. It was recommended to create a
professional Master's program of PNPC of CONACYT.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Anónimo. (25 de enero de 2016). Reprueba México en posgrados. Reforma. En http://mexicanosprimero.org/index.php/educacion-en-mexico/enterate/noticias-de-hoy/276-reprueba-mexico-en-posgrados

Argüelles, M. (2002). Situación actual en el posgrado en el estado de Sonora. Sonora: Tesis para obtener el grado de Maestra en Administración. México: Universidad de Sonora.

Atilano, L. (noviembre de 2016). “Factores que inciden en la elección de un posgrado”. Tesis. Coatzacoalcos, Veracruz, México: UV.

Díaz, J. (21 de septiembre de 2015). http://www.negociosyempren dimiento.org. En http://www.negociosyemprendimiento.org/2015/09/teoria-fijacion-metas-edwin-locke.html

Gutiérrez, J. (24 de mayo de 2011). Gerencie.com. En http://www.gerencie.com/teoria-x-y-teoria-y-de-mcgregor.html

Islas, L. (9 de marzo de 2017). Estudiantes de posgrado en México: ¿Cuántos hay? El Universal UNO TV Noticias. En http://www.unionedomex.mx/articulo/2017/03/09/educacion/estudiantes-de-posgrado-en-mexico-cuantos-hay

Kreitner, & Kinicki. (1997). Comportamiendo de las Organizaciones. España: McGraw Hill.

Liderazgo y más. (13 de julio de 2010). https://liderazgoymas. wordpress.com. En https://liderazgoymas.wordpress.com/2010/07/13/teoria-del-reforzamiento-de%C2%A0skinner/

Los Recursos Humanos. (28 de septiembre de 2015). En http://www.losrecursoshumanos.com/teoria-de-la-expectativa/

Manso, J. (octubre, noviembre y diciembre de 2002). El legado de Frederick Irving Herzberg. Revista Universidad EAFIT (128), 79-86.

Olmos. (2009). Elementos a considerar en la motivación de personal en las bibliotecas. Tesina. México.

Olmos, A. N. (2009). Elementos a considerar en la motivación de personal en las bibliotecas. Tesina. México.

Robbins , S., & Coulter. (2004). Administración (8ª Edición). México: Pearson education.

Robbins, S., & Coulter, M. (2004). Administración. México, D.F.: McGrawHill.

Rojas, C., & Esquivel, L. (2005). Motivos de los estudiantes de nuevo ingreso para estudiar un posgrado en educación.

Revista Iberoamericana de Educación, 14. En https://rieoei.org/historico/deloslectores/investigacion19.html

Said-Hung, E., Cratacos , G., & Valencia Cobos, J. (2017). Factores que influyen en la elección de las carreras de pe dagogía en Colombia. Redalyc, 31-48. En http://www.redalyc.org/html/298/29849949003/ DOI: https://doi.org/10.1590/s1517-9702201701160978

Published

2018-09-28

How to Cite

Clara-Zafra, M. Ángel, Sánchez-Leyva, J. L., & Aguirre-Alemán, M. G. (2018). Factores motivacionales en la elección de un posgrado en administración. Vinculategica Efan, 4(1), 148–155. https://doi.org/10.29105/vtga4.1-865