Percepción sobre la calidad del sistema educativo de la universidad internacional del liderazgo y desarrollo

Authors

  • Oscar Iturralde-Mota Juárez Autonomous University of Tabasco image/svg+xml
  • Karla Maria González-Cantú Universidad Internacional del Liderazgo y Desarrollo
  • Saul Ramírez-Garza Autonomous University of Nuevo León image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.29105/vtga3.3-935

Keywords:

Percepción, Calidad, Análisis Factorial

Abstract

In the present article a statistical analysis was carried out based on a semi-structured survey carried out with the purpose of determining the perception about the quality of the education system taught at the International University of Leadership and Development (UINTER), trying to identify deficiencies Or progress in the organization, since being a newly created private university seeks to find areas of opportunity given its student population. Likewise, made adequate recommendations for the solution of future problems, as well as advances in its academic plans, based on a student approach belonging to the institution, covering components of its facilities, teachers and integral development. It is found that this last component is the best evaluated by the students, since they value how the teaching plant transmits the knowledge, values and judgments for a better professional formation.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alvarado, E., Luyando, J. y E. Picazzo. (2015). Un análisis sobre la percepción que los estudiantes tienen de la calidad que ofrecen de las universidades privadas en Monterrey, Nuevo León. Revista Iberoamericana de Educación Superior, Volumen 6, Núm. 17. pp. 58-76.

Alvarado, E., Morales, D. y E. Téllez. (2016). Percepción de la calidad educativa: caso aplicado a estudiantes de la Universidad Autónoma de Nuevo León y del Instituto Tecnológico de Estudios Superiores de Monterrey. Revista de la Educación Superior, Volumen 45, Núm. 180. pp. 55-74.

Brunner, J. (2006). Mercados universitarios: ideas, instrumentaciones y seis tesis, en conclusión. Documento de Trabajo, Escuela de Gobierno, Universidad Adolfo Ibáñez. Santiago de Chile.

Federación de Instituciones Mexicanas Particulares de Educación Superior. (2015). Registro de excelencia. Noviembre 2015, de FIMPES Sitio web: http://www.fimpes.org.mx/index.php/registro-de-excelencia

Olaskoaga, L. J., Marúm, E. E., Rosario, M. V. M., & Pérez, L. D. (2013). Universidades en movimiento: El debate acerca de la gestión de la calidad y las actitudes del profesorado ante las transformaciones universitarias.

The Princeton Review. (2016). Business School Rankings Methodology. 06 de noviembre de 2016, de The Princeton Review Sitio web: http://www.princetonreview.com/business-school-rankings/ranking-methodology

Published

2018-06-29

How to Cite

Iturralde-Mota, O., González-Cantú, K. M., & Ramírez-Garza, S. (2018). Percepción sobre la calidad del sistema educativo de la universidad internacional del liderazgo y desarrollo . Vinculategica Efan, 3(3), 24–31. https://doi.org/10.29105/vtga3.3-935