Confiabilidad y Percepción de los Estudiantes en el Modelo Educativo Actual y Retos Futuro. Instituciones de Calidad

Authors

  • Yuri Marisol Lara-Hernandez Autonomous University of Nuevo León image/svg+xml
  • Samaria Dalila Saldaña-Fermín Autonomous University of Nuevo León image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.29105/vtga3.3-1077

Keywords:

Educational model, students, quality, higher education

Abstract

In this article we present an analysis of what is the current Educational Model of the U.AN.L., the reliability and perception they have about students, as well as the quality in education at the higher level, the challenges that It faces education at this time, the evaluation methods to which the educational programs of an institution are subjected and what are the factors that influence for an education to be considered quality.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alejandro Reyes González, Técnicas y modelos de calidad en el salón de clases. Trillas, México, 1999.

ANUIES Informe Nacional sobre la Educación Superior en México.

ANUIES. Colección: Biblioteca de la educación superior. México. 2000.

ANUIES. Colección: Biblioteca de la educación superior. México. 2004.

MOTA, Enciso Flavio. “Los Grandes retos de la Educación Superior”. Universidad Autónoma de Guadalajara, Academia No.12. Enero 2001.

XVIII Seminario Latinoamericano de Escuelas de Trabajo Social, Eje Temático: Calidad en el Sistema Educativo. Autora: Anayeni Doroteo García.

Universidad Autonoma de Nuevo León (UANL). Recuperado el 6 Febrero de 2017, de http://www.uanl.com.mx/

Published

2018-06-29

How to Cite

Lara-Hernandez, Y. M., & Saldaña-Fermín, S. D. (2018). Confiabilidad y Percepción de los Estudiantes en el Modelo Educativo Actual y Retos Futuro. Instituciones de Calidad . Vinculategica Efan, 3(3), 367–384. https://doi.org/10.29105/vtga3.3-1077