Conociendo las actitudes de los Millennials en el ámbito laboral en el área de San Nicolás de los Garza (Un primer paso para una investigación)
DOI:
https://doi.org/10.29105/vtga3.3-1086Keywords:
Millennials, generation, attitudesAbstract
How is Millennials behavior at work? How do Millennials' attitudes affect their work performance? Why are labor field and other markets now focusing on this peculiar generation? The Millennial Generation comprises young people born between 1980 and 2000. They have unique characteristics and attitudes, that are very representative of these young people that get the social attention. Nowadays, Millennial generation become the relief staff, that replace the generation of Baby Boomers, that they begin to withdraw; Therefore, this generation is called to produce a genetic explosion in the identity of organizations. Our research was based on the attitudes of the millennium generation with previous generations in the workplace, we took those born between 1990-2000, from the perspective of generation leaders. The baby boomer and generation "X ", And as these Attitudes have an impact on the labor performance for this analysis, surveys were conducted in companies in the industrial sector, health sector and in the educational field. We will analyze the attitudes of the millennia towards work and its relationship with previous generations and how it impacts on work performance.
Downloads
References
Bauman, Z. (2011). Culture in liquid moderm world. Cambridge, pp. 111-113.
Bautista, V. J. (2001). Actitudes y valores: precisiones conceptuales para el trabajo didáctico. XX Revista de educación, 3, pp. 189-196.
Becerra G., A., Briñol T., P., & Falces D., C. (2007). Actitudes, pp. 457-490.
Caraher, L. (2015). Los millennials en la oficina. México: Paidos.
Cristiani, A. (2011). Generación Y. IEEM Revista de negocios, pp. 40-44.
García, C. A. y García, S. M. (2008). La influencia de los rasgos psicológicos en las actitudes hacia el empleo. Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones, 24 (2), pp. 203-233.
Gibson, J. L., Ivancevich, J. M. y Donnelly, J. H. (2009). Organizaciones: comportamiento, estructura, procesos. México: McGraww Hill.
Gilburg, D. (20 de abril de 2009). Brecha de liderazgo www.sun.com/emrkt/boardroom/newsletter/latam/0407expertinsight.html. e n Sun. Recuperado de:
Golik, M. (2013). Las expectativas de equilibrio entre vida laboral y vida privada y las elecciones laborales de la nueva generación. Cuad. admon.ser.organ., 26(46), pp. 107-133.
González P., M. A. y Mercado, P., H. (2014). Gerenciando la Generación Y o el reto Millenials. AD-minister, 24, pp. 7-8.
Howe, N. y Strauss (2015). Los próximos 20 años: cómo evolucionarán las actitudes de los clientes y de la fuerza de trabajo. Harvard Business Review America Latina.
Keene, D. y Handricht, R. (2011). Generation X members are active, balanced and happy, Seriously? The Jury Expert.
Arocena, L. F. (2005). Actitudes y comportamientos en las situaciones de conflicto. Enseñanza e Investigación en Psicología, pp. 117-126.
Matute, M. (21 de mayo de 2007). La revolución laboral de la 'generación Y' en Cinco días. Recuperado de: http://cincodias.elpais.com/cincodias/2007/05/21/sentidos/1179714436_850215.html.
McCrindle, M. y Wolfinger, E. (2014). El ABC de XYZ: entender las generaciones globales. Sydney.
Wallentin, N. (abril de 2017). Millennials y empresas: el reto de adaptarse a una nueva realidad en Entrepeneur. Recuperado de: https://www.entrepreneur.com/article/273779.
Otis, J. (2014). La nueva generación en los negocios. Latin Trade, pp. 30-34.
Shragay, D. y Tziner, A. (2011). El Efecto Generacional sobre la Relación entre Implicación en el Puesto, Satsfaccion Laboral y Conducta Cívica. Revista de Psicología del Trabajo y de las Organizaciones, 27(2), pp. 143-157.
Simmons, G. (2010). La generación Y en el trabajo. Revista Semana Económica, núm. 32.
Simonato, F. R. y Mori, M. A. (2015). Los Millenials y las Redes Sociales. Estudio del comportamiento, ideología, personalidad y estilos de vida de los estudiantes de Ciencias Económicas de la Universidad Nacional de La Plata a través del análisis Clúster. Ciencias Administrativas.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
a). Authors keep copyright and give the journal the right of the first publication of the work under a Creative Commons attribution license. This license allows others to share the work as long as original authorship and initial publication in this journal is acknowledged.
b). Authors may make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., include it in an institutional repository or publish it in a book) as long as they clearly indicate that the work was published for the first time in this journal.