Diseño de instrumento para medir el desempeño académico a través de prácticas estudiantiles en empresas
bachillerato tecnológico
DOI:
https://doi.org/10.29105/vtga3.3-1117Keywords:
academic performance, continuity of higher studies, meaningful learning, student practicesAbstract
Student internships in companies in the technological baccalaureate students inrelationship with academic performance, will help in the integral formation, making accurateBefore real situations to solve, when faced with new challenges in the productive sector, influencing aBetter quality of life worthy of the student, to their social environment and the prestige of the institutionsEducational. The purpose of this research study is to design a measuring instrumentThe dimensions of academic performance and continuity to higher studies, boosting theAcademic growth of students. The methodology followed was under a quantitative studyA non-experimental and exploratory, the data is captured in the program Statistical Package for the SocialSciences (SPSS version 20) throwing a Cronbah Alpha of .877 .
Downloads
References
Corominas, E. (2001). La transición a los estudios Universitarios. Abandono o Cambio en el primer año de Universidad. Revista de Investigación Educativa, vol.19, num.1 pag.127-151
Díaz, F. (2006). Enseñanza situada. Vínculo entre la escuela y la vida. Mc Graw Hill.
Díaz, F. y Hernández, G.Estrategias docentes para un aprendizaje significativo. Una interpretación constructivista.(2da Edición ). McGraw Hill. 1997
Edel, R. (2003). El rendimiento académico: concepto, investigación y desarrollo, Revista Electrónica Iberoamericana sobre Calidad, Eficacia y Cambio en Educación, vol. 1, núm.2 http://www.ice.deusto.es/rinace/reice/vol1no2/Edel.pdf
Hernandez,R.,Collado,C.F.,Pilar,L.,(2004).Metodología de la Investigación. Recolección de los datos (3era.edición) .Qro. México: Mc.GrawHill
Martínez, R. y Heredia, Y.(2009). Tecnología educativa en el salón de clase: estudio retrospectivo de su impacto en el desempeño académico de estudiantes universitarios 66662010000200003. del área de Informática: http://www.scielo.org.mx/scielo.phpscript=sci_arttext&pid=S1405
Palacios, J.R. y Andrade, P. (2007). Desempeño Académico y conductas de riesgo en adolescentes. Revista de Educación y Desarrollo, vol(7),p.6.
Pimienta, J.H. (2006) Metodología constructivista, (1era. edición.) Editorial: Pearson Prentice Hall México D. F.
Sobrado, L., Ceinos, M.C., y Fernández, E. (2010). Planificación y desarrollo de un mapa de habilidades TIC en Orientación. Comunicar, Guía para la planeación docente.18(35), 167-174. doi:10.3916/C35-2010-03-10 DOI: https://doi.org/10.3916/C35-2010-03-10
Tobón, S.(2005). Formación Basada en Competencias (2da. edición). Bogotá:ECOE Ediciones
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
a). Authors keep copyright and give the journal the right of the first publication of the work under a Creative Commons attribution license. This license allows others to share the work as long as original authorship and initial publication in this journal is acknowledged.
b). Authors may make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., include it in an institutional repository or publish it in a book) as long as they clearly indicate that the work was published for the first time in this journal.