Análisis de factores que impactan a la innovación educativa, en las escuelas de negocios

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29105/vtga6.2-617

Keywords:

innovación educativa, formación integral del docente, docente, estudiante

Abstract

Currently, the educational sector has shown great interest in promoting and promoting comprehensive student training, so for the required impact to occur, it is essential that the teacher have at least some of the key factors that cover the comprehensive training of teachers, as is its continuous preparation, recognition and motivation., where both the institution and the professor are pillars on the eve of educational innovation that the labor market demands and therefore the student, future leader for decisionmaking. In the present investigation, a correlation and factor analysis is performed under a revalidated measurement questionnaire with the KMO and Bartlett test of .926, through this data analysis, factors that impact educational innovation are shown as a result, being a of these the preparation and innovation of the teacher with a total explained variance of 42,817.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Camiña, C., Ballester,E. y García, E. (2003). Mitos y Realidades de la innovación educativa. Comunicación Asertiva. Network de Psicología Organizacional, p.p. 1-. Recuperado de : eoepsabi.educa.aragon.es/descargas/G_Recursos_orientación/g_8_innovación_educativa/g_ 8_1.docum.basicos/1.4 Mitos _innovaión_educativa.pdf

Chalela, S., Valencia, A.,Bermudez, J.y Ortega , C.(2016).Percepciones estudiantiles acerca del uso de nuevas tecnologías en instituciones de Educación Superior en Medellín. Revista Lasallista de Investigación, 13 (2). 151-162. Recuperado de: www.scielo.org.co/pdf/rlsi/v13n2a15.pdf DOI: https://doi.org/10.22507/rli.v13n2a14

De Pablo, J.,Cólas, P. y González, M. (2011). Bienestar docente e innovación con tecnología de la información y la comunicación. Revista de Investigación Educativa, 29(1). 59-81. Recuperado de https://revistas.um.es/rie/article/download/100131/126932

Espinoza, N.y Pérez, M. (2003). La formación integral del docente universitario como una alternativa a la educación necesaria en tiempos de cambio. Revista venezolana de sociología y antropología, 13 (38). 458-506. Recuperado de https://www.redalyc.org/pdf/705/70503805.pdf

Morín, E. (2000). Los Siete Saberes Necesarios a la Educación del Futuro. Caracas: Centro de Investigaciones Post-Doctorales (CIPOST) de la Facultad de Ciencias Económicas y Sociales (FACES) de la Universidad Central de Venezuela (UCV), y el Instituto de Educación Superior para América Latina y el Caribe (IESALC/UNESCO)

Limiñana, A y Suria, R.(2015). Actitud de los estudiantes ante la implantación del B-learning en la docencia. Revista Serbiluz, (31) 4. 813-825. Recuperado de https://rua.ua.es/dspace/bitstream/10045/52282/1/2015_Rosser_Suria_Opcion.pdf

Traver,M; Fernández B.(2016), Construcción y validación de un cuestionario de actitudes hacia la innovación educativa en la Universidad. Perfiles Educativos. 38 (151),201. DOI: https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2016.151.54917

Zahonero, A., Martín M. (2012) Formación integral del profesorado: hacia el desarrollo de competencias personales y de valores en los docentes. Tendencias Pedagógicas, 20. Recuperado de: https://repositorio.uam.es/bitstream/handle/10486/11329/56269_5.pdf?sequence=1

Published

2020-12-18

How to Cite

Brosig-Rodríguez, M. E., Niño-Rodríguez, C. I., & Cantú –Rodriguez, J. (2020). Análisis de factores que impactan a la innovación educativa, en las escuelas de negocios . Vinculategica Efan, 6(2), 1386–1394. https://doi.org/10.29105/vtga6.2-617