Análisis de factores que impactan a la innovación educativa, en las escuelas de negocios
DOI:
https://doi.org/10.29105/vtga6.2-617Keywords:
innovación educativa, formación integral del docente, docente, estudianteAbstract
Currently, the educational sector has shown great interest in promoting and promoting comprehensive student training, so for the required impact to occur, it is essential that the teacher have at least some of the key factors that cover the comprehensive training of teachers, as is its continuous preparation, recognition and motivation., where both the institution and the professor are pillars on the eve of educational innovation that the labor market demands and therefore the student, future leader for decisionmaking. In the present investigation, a correlation and factor analysis is performed under a revalidated measurement questionnaire with the KMO and Bartlett test of .926, through this data analysis, factors that impact educational innovation are shown as a result, being a of these the preparation and innovation of the teacher with a total explained variance of 42,817.
Downloads
References
Camiña, C., Ballester,E. y García, E. (2003). Mitos y Realidades de la innovación educativa. Comunicación Asertiva. Network de Psicología Organizacional, p.p. 1-. Recuperado de : eoepsabi.educa.aragon.es/descargas/G_Recursos_orientación/g_8_innovación_educativa/g_ 8_1.docum.basicos/1.4 Mitos _innovaión_educativa.pdf
Chalela, S., Valencia, A.,Bermudez, J.y Ortega , C.(2016).Percepciones estudiantiles acerca del uso de nuevas tecnologías en instituciones de Educación Superior en Medellín. Revista Lasallista de Investigación, 13 (2). 151-162. Recuperado de: www.scielo.org.co/pdf/rlsi/v13n2a15.pdf DOI: https://doi.org/10.22507/rli.v13n2a14
De Pablo, J.,Cólas, P. y González, M. (2011). Bienestar docente e innovación con tecnología de la información y la comunicación. Revista de Investigación Educativa, 29(1). 59-81. Recuperado de https://revistas.um.es/rie/article/download/100131/126932
Espinoza, N.y Pérez, M. (2003). La formación integral del docente universitario como una alternativa a la educación necesaria en tiempos de cambio. Revista venezolana de sociología y antropología, 13 (38). 458-506. Recuperado de https://www.redalyc.org/pdf/705/70503805.pdf
Morín, E. (2000). Los Siete Saberes Necesarios a la Educación del Futuro. Caracas: Centro de Investigaciones Post-Doctorales (CIPOST) de la Facultad de Ciencias Económicas y Sociales (FACES) de la Universidad Central de Venezuela (UCV), y el Instituto de Educación Superior para América Latina y el Caribe (IESALC/UNESCO)
Limiñana, A y Suria, R.(2015). Actitud de los estudiantes ante la implantación del B-learning en la docencia. Revista Serbiluz, (31) 4. 813-825. Recuperado de https://rua.ua.es/dspace/bitstream/10045/52282/1/2015_Rosser_Suria_Opcion.pdf
Traver,M; Fernández B.(2016), Construcción y validación de un cuestionario de actitudes hacia la innovación educativa en la Universidad. Perfiles Educativos. 38 (151),201. DOI: https://doi.org/10.22201/iisue.24486167e.2016.151.54917
Zahonero, A., Martín M. (2012) Formación integral del profesorado: hacia el desarrollo de competencias personales y de valores en los docentes. Tendencias Pedagógicas, 20. Recuperado de: https://repositorio.uam.es/bitstream/handle/10486/11329/56269_5.pdf?sequence=1
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Mayra Elizabeth Brosig-Rodríguez, Claudia Ivonne Niño-Rodríguez; Jesús Cantú –Rodriguez

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
a). Authors keep copyright and give the journal the right of the first publication of the work under a Creative Commons attribution license. This license allows others to share the work as long as original authorship and initial publication in this journal is acknowledged.
b). Authors may make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (e.g., include it in an institutional repository or publish it in a book) as long as they clearly indicate that the work was published for the first time in this journal.