Efectos de la Ley Fintech México en la apertura de Instituciones de Tecnología Financiera (ITF)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29105/vtga5.2-718

Keywords:

Fintech, Ley, Finanzas

Abstract

The short term of the proliferation of FinTech companies in Mexico and in the world, is due to the impulse received by the combination of several factors: innovative development techniques, expectations of business innovation, cost savings, and so on. This expectation, so dramatically wide in the use of the Mexican FinTech, is in expectation of how the new Law will work, for that purpose was approved in March 2018, and secondary laws in November of the same year. For all this, this work is relevant, as it is an urgent demand for academics and professionals to have accurate and up-to-date knowledge of the so-called FinTech as well as the regulations that have just been authorized. The general objective is: Analyze the Law to regulate the Mexican Financial Technology Institutions, to determine whether or not it affects the opening of new Fintech companies in Mexico.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

References

Aldeanueva Fernández, I. (2014). Antecedentes y evolución histórica de la responsabilidad social corporativa. Strategos, (12), 75-82. AliaRSE. (s.f.).

Aliarse por México. Recuperado el 27 de Enero de 2019, de http://aliarse.org.mx

Arca Continental. (s.f.). Recuperado el 16 de Marzo de 2019, de http://www.arcacontinental.com

Banco Mundial. (s.f.). Recuperado el 27 de Enero de 2019, de http://www.bancomundial.org

Barroso Tanocajigaira, F. G. (2008). La Responsabilidad Social Empresarial. Un estudio en cuarenta empresas de la cuidad de Mérida Yucatán. Contaduría y Administración No. 226, 73-91. DOI: https://doi.org/10.22201/fca.24488410e.2008.638

Bloomberg. (s.f.). Recuperado el 10 de Marzo de 2019, de http://www.bloomberg.com

Cajiga Calderón, J. F. (s.f.). Responsabilidad Social Empresarial.

De Miguel, A. L. (2011). La responsabilidad social empresarial en la pequeña y mediana empresa. Avilés: A contraviento C.B.

Escamilla Solano, S. (2012). Las politicas de responsabilidad social empresarial como método de creacion de valor. Un estudio de casos. Madrid.

FEMSA. (s.f.). Recuperado el 15 de Marzo de 2019, de http://www.femsa.com

Gitman, L. J., & Zutter, C. J. (2012). Principios de Administración Financiera. México: Pearson Educación.

Gruma. (s.f.). Recuperado el 17 de Marzo de 2019, de http://www.gruma.com

Grupo Bimbo. (s.f.). Recuperado el 18 de Marzo de 2019, de http://www.grupobimbo.com

Grupo Lala. (s.f.). Recuperado el 9 de Marzo de 2019, de http://www.lala.com.mx

Kimberly-Clark de México. (s.f.). Recuperado el 10 de Marzo de 2019, de http://www.kimberlyclark.com.mx

Lafuente, G., & Luciano, P. (2011). La gestion de los grupos de interés: una reflexión sobre los desafios a los que se enfrentan las empresas en la busqueda de la sostenibilidad empresarial. Revista de metodos cuantitativos para la economía y la empresa, 71-90.

Llamas Mendoza, A. (2017). Generación de valor social. México: IPADE Publishing.

Morales, J. A., & Abreu, M. (2014). La gestión financiera de las empresas sustentables del sector productos de consumo frecuente que cotizan en la Bolsa Mexicana de Valores. Decimo Noveno Congreso Internacional de Contaduría, Administración e Informatica, (págs. 1-22). México.

Perez Ruiz, A., De los Salmones, M. d., & Rodríguez del Bosque, I. (2008). Las dimensiones de la responsabilidad social de las empresas como determinantes de las intenciones de comportamiento del consumidor. Revista Asturiana de Economía, 127 - 147.

Retolaza, J. L., Rulz-Roquenl, M., & Jon, B. (2014). Cuantificación del valor social: propuesta metodológica y aplicacion al caso de Lantegi Batuak. DOI: https://doi.org/10.5569/1134-7147.55.02

Rico Belda, P. (2015). Análisis Económico-Financiero de las empresas concesionarias de automóviles en España. Revista de métodos cuantitativos para la economía y la empresa, 95-111. DOI: https://doi.org/10.46661/revmetodoscuanteconempresa.2241

Rodríguez Nava, A., & Venegas Martínez, F. (2010). Indicadores de rentabilidad y eficiencia operativa de la banca comercial en México. Scielo Analytics. DOI: https://doi.org/10.22201/iiec.20078951e.2010.161.18502

Romo Jimenez, A. M. (2016). Responsabilidad Social Empresarial y su evolucion en México. Congreso Nacional de Ciencias Sociales . Sonora.

Saavedra García, M. L. (2011). La Responsabilidad Social Empresarial y las Finanzas. Revista Cuadernos de Administración, 39-54. DOI: https://doi.org/10.25100/cdea.v27i46.81

Solis Gonzalez, J. L. (2008). Responsabilidad social empresarial: un enfoque alternativo. Análisis Económico, 227-252.

Vázquez, J. A., & Gonzalez, D. (2009). Metodología para implementar un modelo de responsabilidad social empresarial (RSE) en la industria de la curtiembre en Colombia. Contabilidad y Negocios, 49-56. Walmart. (s.f.). DOI: https://doi.org/10.18800/contabilidad.200902.006

Walmart México y Centroamérica. Recuperado el 25 de Febrero de 2019, de http://www.walmartcentroamerica.com

Published

2019-07-31

How to Cite

García-Cañedo, A. I., Quiroz-Gálvez, S., & Jiménez-García, C. (2019). Efectos de la Ley Fintech México en la apertura de Instituciones de Tecnología Financiera (ITF) . Vinculatégica EFAN, 5(2), 962–977. https://doi.org/10.29105/vtga5.2-718