Micro, pequeñas y medianas empresas: Estrategias de negocios y dificultades de crecimiento

Authors

  • Aranza Guadalupe García-Estrada Autonomous University of Nuevo León image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.29105/vtga4.1-814

Keywords:

MiPyMEs, incertidumbre, estrategia, financiamiento, crecimiento

Abstract

The objective of this research is to identify the obstacles SMEs face in implementing growth strategies. A quantitative and qualitative descriptive study is carried out. The results indicated that companies will focus their efforts on growth and expansion strategies. There are different sources of government financing that allow SMEs to grow, one of them is INADEM which rejected 50% of requests due to regulatory errors, this is due to the fact that applicants do not have the necessary knowledge to prepare the request in an appropriately. Finding new forms of financing became a priority for these companies, however, 51% of the executives consulted by American Express said they have difficulties in accessing the necessary financing for the growth of their business.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Crédito para tu negocio. Condusef.gob.mx. Recuperado de http://www.condusef.gob.mx/Revista/index.php/credito/deudas/249-credito-para-tu-negocio

FONDO PYME. (2018). Fondopyme.gob.mx. Recuperado de http://www.fondopyme.gob.mx/fondopyme/index_b.asp

La estrategia en entornos inciertos. (2004). Revista Perspectiva. Recuperado de http://investiga.ide.edu.ec/index.php/revista-perspectiva/169-noviembre-2004/848-la-estrategia- en-entornos-inciertos

Programa de Estímulos a la Innovación. Conacyt. Recuperado de https://www.conacyt.gob.mx/index.php/fondos-y-apo-yos/programa-de-estimulos-a-la-innovacion

Pymes. Condusef.gob.mx. Recuperado de http://www.condusef.gob.mx/Revista/index.php/usuario-inteligente/educacion-financiera/492-pymes

Pymes mexicanas, preparadas para acceder a nuevos mercados. (2017). Elempresario.mx. Recuperado de http://elem-presario.mx/actualidad/pymes-mexicanas-preparadas-acceder-nuevos-mercados

Ramos, E. (2008). Métodos y técnicas de investigación. GestioPolis-Conocimiento en Negocios. Recuperado de https://www.gestiopolis.com/metodos-y-tecnicas-de-investigacion/

Reconocidos INADEM. (2018). Reconocimiento.inadem.gob.mx. Recuperado de https://reconocimiento.inadem.gob.mx/resultados/index.php

Restricciones a la financiación de la PYME en México: una aproximación empírica. (2009). Análisis Económico, XXIV(57),229-230.

Suttle, R. Diferentes tipos de estrategias de negocios. La voz de Houston. Recuperado de https://pyme.lavoztx.com/diferentes-tipos-de-estrategias-de-negocios-4726.html

Vitez, O. 5 tipos de estrategias de negocios. La voz de Houston. Recuperado de https://pyme.lavoztx.com/cinco-tipos-de-estrategias-de-negocios-4199.html

Published

2018-12-21

How to Cite

García-Estrada, A. G. (2018). Micro, pequeñas y medianas empresas: Estrategias de negocios y dificultades de crecimiento. Vinculategica Efan, 4(2), 619–624. https://doi.org/10.29105/vtga4.1-814