Propuesta de competitividad por preciación de patrocinio: MIPYMES avícolas para su producto huevo de consumo

Authors

DOI:

https://doi.org/10.29105/vtga4.1-904

Keywords:

marketing, mipyme, modelo, patrocinio, precio

Abstract

This article analyzes the development of a policy of product prices, focused on SMEs that offer commodities products, particularly in the poultry industry, the SME have the problem that their pricing is determined strongly by market prices since they do not generate large volumes of product don’t impact significantly the market, and in turn do not manage to generate significant economies of scale so that the cost of their production don’t allow to yield attractive returns, this situation that puts them in the worst of situations. For this, a pricing model is proposed based on the sponsorship model, which improves its competitiveness, based on the models of consumer value, in which the consumer product is a derivative of a principal, whose value derives from the price of the product to be consumed.

Downloads

Download data is not yet available.

References

André Gabor, C. G. (1979). The pricing of new products. Management Decision, 17 ( 8), 576-589. DOI: https://doi.org/10.1108/eb001213

Barajas Maldonado, A. (2015). Producción y consumo de huevo en México seguirá en alza. http://www.wattagnet.com.

Centro de Estudios de Finanzas Públicas. (2015). Análisis del impacto del precio en el consumo de huevo en México. Ciudad de México: Poder Legislativo de México.

ICSD, & Desarrollo, I. d. (2015). Programa de competitividad y modelo de negocio en la cadena global del valor del sector avícola de Nuevo León. Monterrey: Gobierno del Estado de Nuevo León.

INEGI. (2015). Monografias INEGI. Obtenido de Monografias INEGI: http://cuentame.inegi.org.mx/monografias/informacion/nl/poblacion/

Kotler, P., & Armstrong, G. (2013). Fundamentos de marketing. México: Pearson.

Porter, M. (1987). Ventaja competitiva. México: CECSA.

RAE (2017). http://dle.rae.es. En Real Academia Española de la Lengua: http://dle.rae.es SAGARPA. (23 de Octubre de 2014). Comunicado de prensa Cancún, Q. Roo., 23 de octubre de 2014.

SAGARPA. Benito Juárez, Quintana Roo, México: Sagarpa.

Secretaría de Economía de México. (2017). En http://www.gob.mx/ se/: http://www.gob.mx/se/

Stan Lipovetsky, S. M. (2011). Pricing models in marketing research. Intelligent Information Management, 167-174. DOI: https://doi.org/10.4236/iim.2011.35020

Tomek, W. G., & Peterson, H. H. (2005). Implications of commodity price behavior for marketing strategies. American Journal of Agricultural Economics, 1258-1264. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-8276.2005.00816.x

Unión Nacional de Avicultores Mexicana. (03 de 2017). http:// www.una.org.mx.

Published

2018-09-28

How to Cite

Santos-Cori, R. (2018). Propuesta de competitividad por preciación de patrocinio: MIPYMES avícolas para su producto huevo de consumo . Vinculategica Efan, 4(1), 316–323. https://doi.org/10.29105/vtga4.1-904