Marketing 3.0 para las MiPyMEs

Authors

  • Vanessa Alejandra Delgado-May Instituto Tecnológico Superior de Ciudad Hidalgo
  • Uriel Cambrón-Hernández Instituto Tecnológico Superior de Ciudad Hidalgo
  • Julio Enrique Reyes-Vázquez Instituto Tecnológico Superior de Ciudad Hidalg

DOI:

https://doi.org/10.29105/vtga3.3-996

Keywords:

Marketing 3.0, MiPyMEs, Modelo de Negocios

Abstract

The micro, small and medium-sized enterprises have specific needs regarding the use and implementation of the Tic´s in the process of its different areas, since for the most part unaware of the advantages they offer, say some are unaware of how to handle them within the company so that to take advantage of the benefits that these bring to count with a greater competitive advantage , continuous improvement, expansion, and an increase of profits by mentioning some of the results that can generate information and communication technologies within these organizations.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Alonso Coto, M. (2008). El Plan de Marketing Digital: Blended marketing como integración de acciones on y off line. México: Prentice Hall.

Bateman, T. S. (2005). Administración: Un Nuevo Panorama Competitivo (6a ed.). México: Mc Graw Hill.

Castells, P. E., & Pasola, J. V. (2000). Tecnologías e Innovación en la Empresa. México: Alforamega.

Cohen, D., & Asen, E. (2000). Sistemas de Información para los Negocios: Un Enfoque para los Negocios (3a ed.). México: México.

Comercio, P. M. (2014). promexico. Obtenido de promexico: http://www.promexico.gob.mx/negocios-internacionales/pymeseslabon-fundamental-para-el-crecimiento-en-mexico.html

Contac, M. (28 de julio de 2015). mundocontact. Obtenido de mundocontact: http://mundocontact.com/el-mercado-de-tic-enmexico-valdra-60-mil-mdd/

Economía, S. d. (30 de agosto de 2016). SIEM. Obtenido de SIEM: http://www.siem.gob.mx/siem/portal/estadisticas/xmun.asp?edo=16

Effy, O. (2008). Administración de los Sistemas de Información (5a ed.). México: Cengagee Learning.

Galicia, F. L. (2006). Administración de Recursos Humanos: para el Alto Desempeño (6a ed.). México: Trillas.

González, L. (2003). Cooperación y Empresas: Retos Presentes y Futuros. España: Thomson.

Hampton, D. R. (2000). Administración (3a ed.). México: Mc Graw Hill.

Harold, K., & Heinz, W. (1999). Administración, Una Perspectiva Global (11a ed.). México: Mc Graw Hill.

Hernández y Rodríguez, S. (2008). Adminstración: Teoría, Proceso, Áreas Funcionales y Estrategias para la Competitividad (2a ed.). México: Mc Graw Hill.

Ibarra, D. (2000). Los Primeros Pasos al Mundo Empresarial: Una guía para Emprendedores, México: Limusa.

Idalberto, C. (2001). Administración: Proceso Administrativo, Tendencias y Estrategias, Los Nuevos Paradigmas (3a ed.). Colombia: Mc Graw Hill.

Idalberto, C. (2010). Innovaciones de la Administración: Tendencias y Estrategias, Los Nuevos Paradigmas (5a ed.). Colombia: Mc Graw Hill.

INEGI. (2016). INEGI. Obtenido de Directorio Estadístico Nacional de Unidades Económicas: http://www.beta.inegi.org.mx/app/mapa/denue/

Kastika, E. (1999). Los 9 Mundos de la Creatividad en Management. Argentina: Machi.

King, N., & Arderson, N. (2003). Colección Negocios: Cómo Administrar la Innovación y el Cambio, Guía Práctica para Organizaciones. México: Thompson.

Knight, J. A. (2002). La Administración Integrada Basada en el Valor. Colombia: Mc Graw Hill.

Kother, P. (2006). Dirección de Marketing: Conceptos Esenciales (12a ed.). México: Prentice Hall.

Kotler, P. (2012). Marketing 3.0. Madrid Barcelona: LID. Kotler, P., Kartakaya, H., & Setiawan, I. (2010). Marketing 3.0 (3a ed.). México: LID.

Laudon, K. C., & Jane P., L. (2008). Sistemas de Información Gerencial (10a ed.). México: Pearson.

Lemus, F. (24 de enero de 2013). Cambio de Michoacán. Obtenido de Cambio de Michoacán: http://www.cambiodemichoacan.com.mx/editorial-7644

Piedras, E. (9 de enero de 2013). El Economista. Obtenido de El Economista: http://eleconomista.com.mx/columnas/columnaespecial-empresas/2013/01/09/nuevas-tendencias-tics

Prat, M. (2009). Posicionamiento de su Sitio Web en Google y otros buscadores. México: ENI.

Robbins, C. (2010). Administración (10a ed.). México: Prentice Hall.

Robbins, C. (2010). Administración. México: Prentice Hall.

Roberto, H., Callado, C. F., & Lucio, P. B. (2001). Metología de la Investigación (5a ed.). México: Mc Graw Hill.

Stair, R., & George, R. (2010). Principios de Sistemas de Información (9a ed.). México: CENGAGE.

Valdes, L. (2002). La Revolución Empresarial del Siglo XXI. México: Norma

Published

2018-06-29

How to Cite

Delgado-May, V. A., Cambrón-Hernández, U., & Reyes-Vázquez, J. E. (2018). Marketing 3.0 para las MiPyMEs . Vinculategica Efan, 3(3), 194–200. https://doi.org/10.29105/vtga3.3-996